Saturday 11 August 2012

Blaja bawak moto!

Bismillah...Assalamualaikum!

hah, mesti ada yang tertanya kan..
- aik? qid baru blaja bawak moto ke?
- baru nak amek lesen moto ke qid?

oh! tidak kawan2..saya dah ada pon lesen moto..dah dapat lesen penuh pon..nape aku kata aku belajar bawak moto? sebab aku dah lama giler x bawak moto..ada la dalam setaon lebih! ish3...lama tu..kn3??? nape aku dah lama x bawak moto? hah..meh2 aku kongsi cerita aku...

masa memula bawak moto, megigil..haha..lg plak moto yg ada kat umah ni bleh di ibarat cam kapal selam (adik aku kata la) besar dan berat! dengan badan aku yang kecik ni, mmg x dapat la nk menahan berat moto tersebut...oleh kerana itu, x hairan la aku asyk jatuh jek..T_T

kawan2 sekalian, 3 kali ye aku jatuh moto..yang pertama masa tu baru jgk la dapat lesen..nak g beraya kat umah membe..pastu aku nk wat u-turn...utk pengetahuan kawan2 sekalian, saya sangat la lemah bab2 u-turn ni..makanya, gedebuk la aku jatuh! alhamdulillah, aku selamat tapi moto calar..huhu..sorry ummi! kali kedua plak aku jatuh masa nak membelok ke rumah..dah nak sampai umah dah pon masa tu, bleh plak jatuh kan..masa tu baru balik raya...lutut aku luka! kali ke3 plak ni bukan aku la yg bawak moto tapi membe aku..masa ni kat pulau pangkor..ktorang sewa moto sebab nak ronda2 kat pulau..x tau plak yang jalan kat pulau tu berbukit bergunung! masa tgh naik bukit tu, terhilang kawalan n moto terngundur ke belakang..dan utk selamatkan diri, aku pon jatuhkan la moto tu bukan setakat moto, ngan aku skali la jatuh! driver alhamdulillah selamat..tapi aku x! kaki aku terkene ekzos..wah chan kau! mmg sakit la! dan aku terus fobia nak bawak moto lg..bukan setakat bawak, naik pon takut gak tapi tawakal je la..sangat la sakit luka jatuh moto tu..smpai sekarang ada lagi..sobs..sobs..sobs..bleh di katakan kenangan pahit yang kekal abadi la..

oleh sebab aku dah habis belajar dan insyaAllah akan dapat keje x lama lagi, nak ke x nak ke aku kene gak blaja semula bawak moto dan kene buang jauh2 rasa fobia aku tu..lesen pon aku baru jek suruh ummi renew kan 2 ari lepas..tadi aku dok la berlatih bawak moto semula..pusing2 kat area umah aku ngn umah atok aku je..nak bawak ke bandar belom ada keyakinan lagi la..

- ko ada lesen kereta x qid?

kawan2 sekalian, saya belom ada lagi lesen kereta..x tau lagi la ble nak amek..tapi ummi kata insyaAllah ummi nak aja bawak kete dulu..alah, blaja yang basic je dulu..nanti bile dah free boleh la blaja kat sekolah memandu...tapi dah keje nanti ada ke masa ek??? insyaAllah ada kot..kan??

No comments:

Post a Comment