Saturday 11 August 2012

Nak pegi korea jugak!!!

Bismillah...Assalamualaikum!

Anneyonghasaeyo! Jal jinesseoyo? halah, blagak pandai cakap korea konon..puiii! aku x tau sejak bila la aku minat korea-jepun bagai ni...kalau dulu masa zaman2 sekolah, membe aku si Fathoah ni mmg minat gile la ngan cite korea ni...ko sebut la cite apa pon dia mesti tau sambil buat muka teruja + kiut ala2 korea..haha! ok setiap ari sabtu pukul 4 petang (hamekkaw!aku ingat lagi sampai skarang!) mesti dia paksa rela aku teman dia tgk cite tu..kalo x silap aku masa tu cite Princess Hour...ok la aku teman gak..sampai je kat bilik tv, dia pon cepat2 la ngadap tv kalau boleh nak masuk skali dalam tv tu n aku plak?? membuta la...x de keje aku nak tgk cite tu..tido lagi bez...TAPI tu dulu la..skg ni??? hah, menjajar aku mencari-cari cite2 korea..kalo dulu cite melayu ngn omputih je kat laptop aku tapi skarang ni belambak kau cite jepun ngan korea smpai aku terpaksa delete some cerita yg aku dah tengok sbb laptop aku dah terlalu berat n asyik hang je! sedih tuuu! berangan nak beli hardisk tp pulus aku yilek r...ada sesapa yang terasa diri tu baik ati n nak sponsor plizzz ;'( (sambil buat muka kiut ala2 korea)...^.^

tapi aku ni bukan la seorang peminat korea yang tegar yang sanggup g kedai korea kat Times Square(aku x sure tingkat brapa..4 ke 5 ke..ntah!) dan sanggup keluar duit beratus2 semata mata nak beli baju, kipas, buku, keycen, n segala bagai barang la yg ada gambo artis2 korea cam suju, 2am, 2pm, ss501, girl generation n wonder girl..owh x lupa jgk big bang! (kang x sebot bising plak cik ein si peminat big bang tu..haha! amponz u! actually banyak lg la group korea yg aku x sebot sbb aku x knal n x tau pon..kan aku dah kata tadi aku bukan la peminat tegar..juz biasa2 jek..

laki: nape ek pempuan minat bebeno la ngan artis2 korea ni??
ah kau! jangan nak bising...laki pon ada k? bukan pempuan jek..macam la aku x penah nampak mamat g paso beli ikan pon stail kemain korea bagai..pakai baju pagoda pon dah cukup la bang..haha..ok2..think positif..maybe dia nak g jalan kot masa tu pastu mak or wife dia suh g pasar plak..sian ko bang x memasal aku ngata ko..*insaf aku*

alahai ko qid..dah jauh beno ko nyimpang + melalut...

ok2..meh2 aku cite..semalam aku dok la mesej ngan cik ein..dia tanya ble la nak dapat keje ni..aku ingat dia mmg x sabo nak keje sbb bosan dok umah ke kan..ghupenye sbb dia ada baca blog sorang kakak ni dia pegi jalan2 kat korea..tu pasal la dia nak keje sebab nak kumpul duit g korea...wah chan kau! kemain lagi! dah cite2 tu ngan aku skali ikot teruja nak pegi korea jgk..haha...tapi 4ribu wooo kos nak pegi sana...tu untuk tambang pegi balik, makan ngn hotel je..ko nak blanja bagai bawak duit lebih la..mana aku nak cekau duit banyak tu?? korek tanah belakang rumah pon belom tentu jmpe ghete karun...T__T

oh, alangkah seronoknye kalau dapat hadiah bercuti di korea kan?! haha..3ari 2malam pon aku x kisah! alah ko qid! kalau dah percuma tu, laju je kan..eh, ofkos la! *.*

oleh sebab aku dah start teruja, aku pon cite la kat fath n aiman x kisah...aiman tnya pasal kos bagai..n dia kata duit dia dah cukup! oh plizzz..jangan tinggal daku...T__T  kalo aku tau dia g korea dulu, sampai lubang cacing ascaris trichuris aku carik dia! kejam! fath pon kata dia nak g jugak..ha, tengah single mingle ni la boleh g jalan2..kang dah beranak pinak susah plak...x kan nak tinggal kan anak kat umah plak kan..cian deorg..huhu

aku minta la cik ein post kat fb aku link blog akk tu...hah, sape yang bermnat nak baca, boleh la klik kat sini...ok bangun je tido, cepat2 aku kemas rumah..dah siap kemas rumah aku tros buka fb semata mata nak baca blog akak ni...oh, aku begitu teruja..!! siap macam nampak aku ada kat dalam gambar2 dalam blog dia tu jugak...gile kuat berangan ko qid! hah, cite sal g korea tu ada 7 part ye..so harap korang bleh bersabar la baca cerita akk tu yang panjang berjela-jela tu...seronok la akak tu kan? aku ni tengok kat google je la...kesian kesian kesian! (gaya upin ipin ^.^) betul betul betul! (tetbe aku menyahut..LOL =p)

tapi kan...aku ingat sebelum g menjelajah 1 dunia ni (cewah! nak g korea ni pon belum tentu ko dapat pegi qid oiii!!!) aku nak la g rumah Allah dulu..ye dak??? pegi umrah n haji dulu...hurm...rasa cam x patut la plak kan..dah la mampu tapi x pegi menunaikan rukun islam yg ke5 tu..x patut...x patut...kan? kan? kan?

ok la..rasa nye cam dah panjang beno aku bercerita..penat dok menaip dari tadi..padan muka! sape suruh ko dok taip panjang lebo? ok sekian ye..kamsahamida pada kawan2 yang sudi baca dari awal hingga akhir...tolong doakan aku yek dapat g korea...(impian jangka panjang) haha! ye..aku mmg kuat berangan sbb tu muka aku berjerawat! licin putih dan bersih! (ok sangat perasan) *actually aku x tau pe kaitan berangan dengan jerawat..ada sesapa bleh xplen???*

sekian..wasalam! =)

No comments:

Post a Comment