Sunday 12 August 2012

Tinggal Kenangan...=(

Bismillah..Assalamualaikum...

hmm..betul la..memang jal maut di tangan Allah..Dia yang menetapkan segalanya..dan kita sebagai hambaNya mesti reda dengan setiapa apa yg berlaku..mungkin ada hikmahnye...

dua bulan lepas aku di kejutkan dengan kematian sahabat baik aku, zulfakar..sedih + terkejut ngan pemergian arwah...kadang2 sampai sekarang aku cam x caye arwah dah xde..tapi aku kene reda..yang pergi tu tetap pergi, kita yang hidup ni, kene la teruskan hidup..

tiba-tiba hari ni, aku dikejutkan dengan kematian kitty plak...Ya Allah..rasa x caye!

pagi tadi ummi ngan abah g qiam..pastu deorang cam ternampak ada kucing mati kene langgar..pastu abah cakap kat ummi macam kitty..tapi ummi kata x kot sebab kitty ne penah main kat jalan raya...pastu ari ni ummi g kursus..magrib tadi ummi sampai umah..tapi kitty x balik2 pon lagi..baru la ummi cite sal kejadian pg td tu..wargh! mata aku dah bergenang dah..pas solat magrib aku ajak adik aku, izzah g cari kitty..memula cari kat umah tokmak..mana la tau dia lepak kat umah tokmak kan..majok ke...ye la..kat umah ni dia asyik kene buli jek..huhu...dah tanya tokmak dah, tokmak kata xde..aku dah x sedap ati dah..balik uamh semula amek moto g cari kitty..sampai je kat tmpat tu aku tgk dh penyek dah kucing nye..mmg x putus2 aku doa hope tu bukan kitty..tapi Allah lebih sayang kan dia..mmg tu kitty..pastu balik umah, cite kat ummi..gak nye ummi pon cam x caye..ummi ajak aku g kat tmpat kucing kene langgar tu..ummi pon cakap tu mmg kitty..Ya Allah, sedih sangat! kesian kitty..mesti dia dok ngiau je pas kene kanggar tu..mesti dia harap kitorang datang selamat kan dia kan??

x pe la qid..Allah lebih sayang kan dia..=) kalo korang nak tgk rupa n gelagat kitty yang comel tu bleh la tengak kat sini..aku nak uplod pic dia tapi line umah sangat la slow..

ok la..nak berkabung seminggu ni..wasalam...

No comments:

Post a Comment